مجازات ناکارآمدان!

بنام خدا

نقدی بر اظهارات آقای حسین شریعتمداری مدیر مسیول روزنامه کیهان

جناب شریعتمداری
عذرخواهی برای یک مدیر ناکارآمد کم است. بنده قایلم مدیران ناکارآمد باید محاکمه بشوند و بعنوان «خیانت به ملت» به اشد مجازات برسند.
توضیح:
در روز یکشنبه 22 اسفند 95 خواندم که مدیر مسیول روزنامه کیهان به نقل از خبرگزاری فارس گفته است که:
«دولت بخاطر ناکارآمدی اش عذر خواهی کند»

 

جناب شریعتمداری!
دقیقن اختلاف بنده با روزنامه کیهان از همینجا شروع شد. من که مقالات و یادداشتهای زیادی در روزنامه کیهان می نوشتم با روی کارآمدن دولت احمدی نژاد با همان روحیه ی نقد، قلم را بر زمین ننهادم. و بخش ناکارآمدی دولت ایشان را زیر ذره بین می گذاشتم. اما دیگر یادداشتی از بنده حتی در زمینه مباحث دینی ( که سیاسی هم نبود) در روزنامه وزین شما چاپ نشد.
بگذریم که زمستان می رود و...
آقا حسین!
تا زمانی که شما اصوالگراها فقط عیب رقیب را می بینید و آنها هم فقط عیب شما را، اما نیم نگاهی به عیب خود ندارید، این کشور مسیر توسعه همه جانبه را طی نخواهد کرد ( همه عیب خلق دیدن نه مروت است و مردی – نظری به خویشتن کن که همه گناه داری)
کشور نیازمند جریان سومی است که عقلا و کارآمدان دو جناح و نیروهای مستقل توانمند را مدیریت کند تا جای نیروهای فسیل! بنشینند...
اما مطلبی که گفتید بخشی از یک مطلب خوب است که می تواند کامل شود. یعنی مدیران ناکارآمد هم باید عذرخواهی کنند و هم مجازات بشوند.
اول چند سوال مطرح می کنم و بعد توضیح:
جناب اقای حسین شریعتمداری
یک: به چه دلیل فقط دولت ناکارآمد هست؟ آیا قوای دیگر ناکارآمد نیستند؟ آیا دستگاه های مختلفی ( مثل کمیته امداد، صداوسیما، بنیاد مسکن و...) که زیر نظر دولت نیستند و هر کدام خود دارای امکانات فوق العاده ای هست، ناکارآمد نیستند؟
چرا رگ گردن برای آنها کلفت نمی فرمایید!؟
دوم: فرضن که دولت ناکارآمد ( که معتقدم بخشی از بدنه دولت چنین است) آیا این ناکارآمدی ریشه در عدم توانایی و ضعف مدیریت در دولت دارد یا ممکن است به قوا و دستگاه های دیگری نیز مربوط باشد؟
جناب حاج حسین!
خودت هم میدانی که برد یادداشتهای شما در حد تیراژ روزنامه شما و تنها برای مخاطبین خاصی است که حاضر نیستند غیر از حرفهای دیکته شده به حرفهای دیگر توجه کنند. در واقع 180 درجه در جهت مخالف آیه شریفه که میفرماید « فبشر عبادی الذین یستمعون القول و یتبعون احسنه» حرکت می کنند، می باشد.

توضیح دیگر و نظر اینجانب:
اگر واقعن شما در آن اظهار نظر جناحی فکر نمیکنید با انتشار مطلب اینجانب در روزنامه خودتان (البته اگر نقد زدید این حق باید محفوظ باشد که منم دوباره جواب بدهم) مطالبه گر به حق کارآمدی باشید.
نظر من:
قوه محترم قضاییه دادگاه مستقلی تاسیس کند که در آن دادگاه فقط به تخلفات اشتباه در مدیریت ( نه اختلاس ها و مسایل اقتصادی که آن باید در دادگاه جرایم اقتصادی که موجود هست رسیدگی بشود) رسیدگی کنند و اگر یک مدیر بخاطر سوء مدیریتش به بیت المال لطمه وارد کرد، به تناسب آن ضرر به بیت المال مسلمین مجازات شود. عذر خواهی به تنهایی برای ملت فایده ندارد.
مثلن:
آقایی که یک زمان مدیر پروژه سد گتوند در خوزستان بود. تقی به توقی خورد و شد وزیر نیرو. 100 پله را یک شبه طی کرد. در زمان ایشان علیرغم تمام نظرات کارشناسی که گفته می شد مکان یابی این سد صحیح نیست، با صرف چند هزار میلیارد تومان این سد آب گیری شد. بعد متوجه شدند که به کوه نمک برخورد کرده. و الان از آن آب نمی توانند استفاده کنند و اکو سیستم محیط را هم تغییر داده که بخشی از این موضوع ریزگردهای خوزستان مربوط به آن است. و هم برای اینکه این آب را منتقل کنند و به دریا بریزنند نیازمند هزینه کرد چند هزار میلیارد تومانی دیگر هست ( چون به هیچ وجه قابل استفاده نیست. آب شور است)
خب !
برادر عزیز چرا در زمان دولت قبل رگ گردن کلفت نکردید و بر ناکارآمدی نشوریدید؟!
(گر حکم شود که مست گیرند در شهر هرآنچه هست گیرند!)
یک سوال اساسی باقی می ماند:
این ناکارآمدی موجود محصول ضعف سیستم است یا مدیریت؟
اگر سیستم ناکارآمد است، تمام متخصصان دنیا که جمع شوند نخواهند توانست کاری انجام دهند.مگر اینکه اصلاح شود.
اما اگر ناکارآمدی ریشه در نالایقی مدیران دارد، همین دادگاهی که گفتم باید تشکیل شود و بر اساس یک ضابطه همه مدیران بدون توجه به سبقه سیاسی آنها ، مجازات شوند. تبعیض هم نباشد و دادگاه آنها علنی.
برادر حسین!
فرق امثال من و امثال جنابعالی در هر دو جناح همین است.
شما فساد را فقط برای رقیب عیب می دانید ولی ما بچه های انقلاب با انواع برچسبهایی که شما به ما می زنید، فساد را برای نظام و اسلام عیب عیب می دانیم و ندای « هل من ناصر» سر میدهیم تا « من و یاران به هم سازیم و بنیادش براندازیم». باید بنیاد فساد را برانداخت.

اگر مرد رهی اینگونه بیندیش و این تفکر را در روزنامه کیهان که اساس و امکانات آن از بیت المال است را در جهت مصالح عام مردم مورد استفاده قرار بده. کیهان یک روزنامه خصوصی نیست.
حق مستدام
مسلم سلیمانی
23 اسفند 95

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...