آقای روحانی؛ یک بار برای همیشه...

بنام قادر متعال

جناب آقای دکتر روحانی
رئیس جمهور محبوب ایران اسلامی

با ابلاغ سلام و درود مستدام

احترامن آنچه مرا وا داشت تا نامه ای سرگشاده بنویسم دو چیز است. یکی اینکه نامه سرگشاده به جنابعالی برای من هزینه ندارد! و میدانم اگر این نامه به دستت برسد، تمام تلاش خودت را میکنی. دوم اینکه شما از جنس خودِ من هستی. دایره فکر حول یک محور چون پرگار می چرخد. مکعب مستطیل نیست تا بعضی اضلاع آن از برخی دیگر بزرگ تر باشد!...

بگذریم!
جناب رئیس جمهور اگر بتوانی یک بار برای همیشه قانون انتخابات را آن طور که برازنده ملت ایران هست، به منصه قانون برسانی، کار بزرگی کردی.
خوب میدانم که وضع قانون کار رئیس جمهور نیست. اما به عنوان پاسبان قانون، از همه ظرفیت های خود باید استفاده کنی.قطعن اگر مجلسی برخواسته از فضایل ملت در بهارستان گرد هم آیند، این مسیر کوتاه خواهد شد.
جناب رئیس جمهور!
واقعن در این فرصت کوتاه نمیخواهم به موارد ضعف قانون انتخابات بپردازم که خود بهتر میدانی و حداقل در 10 سال گذشته نگارنده سه بار آن را نقد زده است، اما واقعن مسیر استطلاعی و استصوابی نخبگان جامعه را بی انگیزه کرده است. کارد رد صلاحیت تا عدم احراز صلاحیت! موجی را برای فرار مغزها رقم زده و سالهاست که می بینیم چه نخبگانی از مرزهای میهن اسلامی مان به دیار غربت می روند!
البته نگارنده آنن بر این باور هست که برخی افراد غوغا سالار که خود می دانند به دلایل قضایی و یا خیانت به مملکت رد صلاحیت می شوند، باز هم ثبت نام می کنند تا برای نظام هزینه تراشی کنند، اما واقعن افرادی را به شخصه میشناسم که اگر به هر دلیل رد صلاحیت می شدند الا به بند یک ماده 28؛ باور می کردم که تخلفی داشته است. اما رد کردن یا احراز نشدن برخی دوستان مومن و متعهد به انقلاب که بارها تا سرحد شهادت پیش رفته اند و بعداز جنگ نیز آغشته به مفاسد اقتصادی و اختلاس و... نشده اند به دلیل عدم التزام به اسلام و ولایت فقیه اصلن توجیه ندارد...
جناب دکتر روحانی!
گاهی مانع تراشی از ورود یک نفر به مجلس ممکن است کشور را از خدمات و برکات بی شمار محروم کند، گناه این گردن کیست؟!
مگر ما فقط یک «بهشتی» داشتیم که برای مملکت ما یک ملت بود؟! بهشتی های زمان ما بسیارند که هرکدام اگر فضا و امکانات به دستشان برسد وضع مملکت ما به گونه ای دیگر خواهد بود. بهشتی های زمان ده ها طرح جایگزین نفت دارند، اما نمی گذارند که در عرصه ی خدمت وارد شوند و...
پر واضح عرض کنم: مانع اصلی توسعه در کشور همین قانون ناکارآمد انتخابات است به دلایلی که ذکر می کنم.
یک: چرا نباید رد صلاحیت ، بصورت مستند به شخص مردود اعلام شود؟ چرا تعریف درستی از مستند نیست؟ آیا مستند وجود ادله محکمه پسند است یا یک آدم که مخبر شورای محترم نگهبان؟!
اصلن در نظام مردم سالار دینی چرا قانون لایحه جرم سیاسی تصویب و اجرا نشده است تا در چنین مواردی مستند به همان قانون ، صلاحیت ها بررسی شود. جناب اقای علی مطهری در دفاع از رد صلاحیت خود بسیار ساده اما کاملن علمی مطرح کرده است. در نظامی که از نظر مبانی فقهی می توان بصورت علمی با نظر شخص رهبری مخالف بود و این مطلب را حضرت آیت الله خامنه ای چند بار بیان فرمودند، اما چرا باز برخی نقطه نظرات را در راستای عدم التزام به اسلام و ولایت فقیه ارزیابی و نتیجه می گیرند؟
امروزه هر دلسوز نظام و این مملکت خواهان این است که واقعن برای این مشکل چاره اندیشی شود.شورای محترم نگهبان هم فکر میکنم از به وجود آمدن چنین فضایی خوشحال نیستند چه بهتر که یک کارگروه ویژه از نخبگان، نماینده دولت، نماینده شورای نگهبان، نماینده قوه قضاییه و یک نفر به نمایندگی از مجلس برای همیشه لایحه ای را تقدیم مجلس کنند و بصورت کاملن علمی و سیستماتیک صلاحیتها ارزیابی شود. البته از این دوره گذشته ولی میتوان با جدیت این معضل را از دور آینده حل کرد.
قانون فعلی به گونه ای است که افراد توانمند و لایق کمتر حاضر به ورود هستند. و معمولن کسانی شرکت می کنند که از نظر لیاقت در درجه کمتری هستند...
دوم: جبران اشتباه:
اگر در رد صلاحیت یک شخص سهو یا عمد اتفاق افتاد، چه مجازاتی در نظر گرفته می شود؟
اگر سهو بود به چه شکل و اگر عمد بود چگونه؟!
به نظر شما با یک عذر خواهی درست می شود؟!
با عدم ورود یک «بهشتی» به مجلس چه کسی تاوان این همه خدماتی که می شد انجام بشود ولی نشد را می دهد؟!
اگر یک طرح اقتصادی درست انجام می شد و ده ها هزار خانواده بهره مند می شدند ولی با عدم ورود چنین افرادی، این امکان سلب شده است و هزاران خانواده به فساد و تباهی کشیده شود را چه کسی قادر به جبران است؟!
مگر رهبر بزرگوار انقلاب توصیه نفرمود که افراد صالح رد نشوند و این حق الناس است. آیا تمام رد شده ها ناصالح هستند؟! واقعن فاسد و خائن به اسلام و انقلابند؟!
اگر چنین باشد که واقعن در آستانه فاجعه هستیم! اینها نوعن کسانی هستند که حداقل 20 سال در مناصب مختلف حکومتی دارای سِمَت بودند و بعضن کار ممیزی و حراستی هم می کردند. آیا از همان اول فاسد و خائن بودند یا همین چند روز که پا به عرصه انتخابات گذاشتند؟!
سوم: آبروی از دست رفته را چه کسی جبران می کند؟!
...
اینجانب به عنوان یک شخص که 25 سال کار تدریس، تحقیق وپژوهش کرده است و ارکان انقلاب را قبول دارد و برای آن دل می سوزاند و برای آن حاضر به جانفشانی است عرض می کند: با رفتار خود بهانه به دست معاندین و دشمنان ندهیم که ما را به سخره بکشند.
می توان ظرف یک هفته قانون انتخابات مدرنی نوشت که به هیچ وجه آدم فاسد و خائن به مجلس راه پیدا نکند وبجز آدمهای بسیار توانمند کسی جرأت حضور برای رقابت هم نداشته باشد. یعنی صحنه ی انتخابات به میدان انتخاب اصلح تبدیل شود.
به امید سربلندی ایران اسلامی در همه زمینه ها


ارادتمند
مسلم سلیمانی
2 بهمن 1394

 

 

کاناهای مسلم سلیمانی
الف: دوستان مسلم سلیمانی ( مطالب متنوع )
https://telegram.me/DoustaneMoslemSoleymani
ب: ادب و هنر (مطالب مختلف ادبی، هنری، شعرهای عاشقانه ، عارفانه و اشعار مسلم سلیمانی)
https://telegram.me/joinchat/bglgcdwpv9mnxslf-umcuw
ج: انتخاب 94 (ویژه موضوع انتخابات)
https://telegram.me/entekhabemaa

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...