زادبوم گرایی و جاده های مرگ -2

اگر چه دسترسی به جاده های مناسب و استاندارد در ایران خیلی مورد نیاز است اما در خوزستان وضع به گونه ای دیگر است ( خوزستانی که بالای 70 درصد از بودجه کل کشور را تامین می کند) که نشان از عدم مدیریت کارآمد دارد.

فرقی ندارد که جاده­ی ورودی کدام شهر است. مسجد سلیمان است یا بستان؟ بهبهان است یا اندیمشک؟ و یا هر شهر دیگر...که واقعن غیر از جاده­ی مرگ اسم دیگری بر آن نمی توان گذاشت.

 


در برخی از شهرها جاده ها چهاربانده شده است اما تا سالها بعد از نور کافی و علایم رانندگی مناسب برخوردار نیست... به عبارتی اکثر جاده های خوزستان و ایران استاندارد سازی نشده است. حال کیفیت آسفالت نظیر آزاد راه خرم آباد به اندیمشک را کاری نداریم که بعداز 6 ماه لکه گیری های بسیار اتفاق افتاد... سابقن لکه گیری یک آزاد راه حداقل 20 سال بعد از استفاده صورت می گرفت. اینجا پیمانکار مقصر است یا وزارت راه یا آزمایشگاه مکانیک خاک؟

چرا در این جاده ها علایم رانندگی مناسب وجود ندارد؟ چرا در بسیاری از موارد شانه­ی خاکی جاده معلوم نیست و با اندکی به راست رفتن، خودرو از جاده خارج و واژگون می شود؟ چرا نور مناسب و یا علامت های مستحفظ جاده نیست؟! و خیلی چرا های دیگر...

امروزه همه می پرسند مگر استاندارد سازی جاده­ی های کشور و خصوصن خوزستان چه کار غیر ممکنی بوده است؟!)

و این در حالی است که خوزستان آدم های توانای زیادی در مرکز دارد که بعضن نسخه های رهایی بخش برای ایران! می نویسند...

برخی از آنان ؛ هنوز دارای مناسب مهم کشوری هستند.چرا وقتی رأی می خواهند مدعی هستند که مردم خوزستان باید یک پارچه به آنان رأی بدهد اما تا الان یک جلسه­ی مشترک که خروجی آن ارتقا رفاه و سطح زندگی مردم خوزستان باشد، دیده نشده است؟

الان فصل انتخابات است و هر کسی ممکن است رجز بخواند.

توصیه­ی اکید اینجانب به همه­ی مخاطبین این است که به افرادی که فقط حرف می زنند و برای عملیاتی کردن آن برنامه ندارند، توجهی نکنند و به جد مردم و نخبگان هر شهر؛ از مسئولان شهر خود بخواهند که در راستای تحقق برنامه های توسعه چه اقداماتی کرده اند و چقدر هم تراز با برنامه ها پیش رفته اند؟

و از کاندیداها بخواهند که وعده هایشان را با چه مکانیزمی عملیاتی خواهند کرد؟

این سوال ها در خصوص نمایندگان مجلس، ایمه­ی جمعه و فرمانداران از تاکید بیشتری برخوردار است...

زاد بوم گرایی یک فرهنگ آمیخته با عقلانیت و مطالبات متناسب با ظرفیت های موجود است... و به آن دسته از فرزندان خود که از گرده­ی مردم خوزستان سواری گرفته است و خدمت شایانی نکرده است، دیگر سواری نخواهد داد!!!

مسلم سلیمانی

11 آذر94

ادامه دارد

2 نظر

  1. ونوسونوسsays:

    www.iAlexa.ir افزایش بازدید وبلاگ شما افزایش بازدید سایت شما www.iAlexa.ir

  2. تور کیش - کافه گردشتور کیش - کافه گردشsays:

    کافه گردش تور کیش تور لحظه آخری www.CafeGardesh.com قرعه کشی تور کیش رایگان !!! ارسال شده توسط سیستم آی الکسا www.iAlexa.ir