زاد بوم گرایی؛ آرمان یا واقعیت؟!

گاهی برخی از مردم و یا سیاستمداران و یا نخبگان جامعه در پاسخ به چنین سوالی آسان ترین جواب را می دهند! و آن اینکه: این بحث آرمانی است و به واقعیت تبدیل نمی شود!

قبل از پاسخ و طرح چند مسئله ذهن مخاطب عزیز را به این مهم معطوف می کنم که در سال 92 آن هنگام که برای شورای شهر کاندیدا شدم ( هنوز برنامه های من در سایت شخصی _ www.MoslemSoleymani.ir  _ موجود می باشد) حرف اساسی من این بود که می شود کارِ 20 سال را در 4 سال انجام داد و برای آن راه حل هایی گذاشتم. ( امروزه شهرداری حتی قادر به دادن حقوق پرسنل خود نیست) بعد از انتخابات، صادقانه با همه­ی اعضای شورای شهر در میان گذاشتم و اعلام همکاری کردم. اما پاسخی نیامد!

بگذریم!

زاد بوم گرایی یک اعتقاد آمیخته با عمل صحیح و همراه تدبیر است که همکاری نخبگان و مردم را حول یک مطالبه­ی صحیح رهنمون می سازد.

در مطالبات زاد بوم گرایی توجه به نکات ذیل ضروری می باشد.

1-   تعلق خاطر به وطن:

هر شخصی دارای یک تعلق خاطر به زادگاه مادری خود هست. در بهترین جای دنیا که زندگی کند، وقتی به وطن می رسد دارای یک شور و شعفی می شود که قابل وصف نیست. اما آیا همین کفایت می کند؟!

2-   آبادی وطن:

بی شک فقط حس شخصی به وطن داشتن کفایت نمی کند. باید هر چه در توان داشت پای درخت وطن ریخت تا محصول پر ثمرتری به ارمغان آورد. از این رو صاحبان اندیشه برتر باید از خود برون آیند و کاری کنند!

3-   بحث زکات:

در موضوعات دینی نمونه هایی (سمپل) وجود دارد که دارای یک دنیا حرف است. مثلن در اولویت توزیع زکات گفته می شود که می بایست به مصرف فقرای همان شهر برسد و اگر در آن شهر فقیری نبود ، شهر همجوار ...

آیا این مطلب فقط صرفن یک مسیله­ی فرعی فقهی است؟

بی شک؛ خیر

این مسیله یک واجب کفایی را به گردن تمام الیت ها و نخبگان قرار می دهد تا نسبت به رفع فقر و محرومیت از سرزمین خود، همت بگمارند.

4-   نقش الیت ها:

نخبگان و اهل قلم جامعه وظیفه دارند کامل ترین فردی که می توانند گِرد او جمع شوند برای آبادی سرزمینشان، به مردم معرفی کرده و خود بجای کارشکنی در رکابش باشند.

5-   نقش مردم:

با شعور و دقت بالا فریب حرفهای آزموده شده ها را نخورند (آزموده را آزمودن خطاست). فریب جریانهایی که وقتی به قدرت می رسند دنبال پر کردن جیبهای شخصی و یا حزبی خود هستند، را نخورند...

او که از جنس خودشان است را بپذیرند و در برابر برنامه هایی که اریه می دهد تضمین بخواهند و تا پایان دوره­ی نمایندگی نظارت کامل بر او داشته باشند.

زاد بوم گرایی یک واقعیت دست یافتنی است در چند قدمی ما

ارادتمند

مسلم سلیمانی

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...