معلمان در مدارس قرآنی می توانند سرمشق عملی دانش آموزان باشند
کدخبر:59241
منبع: خبرگزاری پانا
تاریخ انتشار:۱۳۹۱ دهم اسفند
لینک خبر: http://www.www.pana.ir/Pages/News-59241.aspx
خبرگزاری پانا: کارشناس امور دینی گفت: معلمی که قصد دارد در
مدارس قرآنی فعالیت کند باید خود نیز یکپارچه در خدمت قرآن باشد با این کار علاوه
بر آموزش قرآن خود به عنوان سرمشق عملی در بین دانش آموزان قرار می گیرد...
حجت الاسلام والمسلمین مسلم سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، اظهار کرد: بین آموزه های تئوری و رفتاری دانش آموزان سنخیتی وجود ندارد و اگر قرار است تأثیری در رفتار دانش آموزان ایجاد شود ابتدا باید معلم خود به عنوان الگویی عملی در بین دانش آموزان باشد.
وی افزود: استادی که قصد دارد در مدارس قرآنی فعالیت کند باید خود نیز یکپارچه در خدمت قرآن باشد و ارتباط خوبی با قرآن برقرار کند زیرا با این کار علاوه بر آموزش قرآن خود به عنوان سرمشق عملی در بین دانش آموزان قرار می گیرد.
این کارشناس امور دینی ادامه داد: اطاعت پذیری در مقوله ای که توأم با یک امر پسندیده است در دین ما امر شده که از یک الگوی خوب پیروی کنیم. در مورد ولایت پذیری و راهکار مناسب آن باید به آیات و روایات مراجعه کرد.
وی خاطرنشان کرد: معنای ولایت این است که باید همانگونه که از امام و معصومین (ع) پیروی می کنیم از ولی فقیه نیز اطاعت کنیم و امور آن را به درستی انجام دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی ادامه داد: در تعالیم اسلامی نیز همانگونه که خداوند در قرآن مشخص کرده است اطاعت و سلسله مراتب آن برای انسان ها واضح و آشکار بیان شده است که مدارس قرآنی می توانند نقش بسزایی در معرفی نقش ولایت فقیه در رأس حکومت اسلامی را برای دانش آموزان ترسیم کنند.
وی در خاتمه گفت: آن چیز که در مدارس قرآنی باید مورد توجه قرار گیرد آموزش آموزه های قرآنی و معرفی الگو و اسوه ای مناسب است که به طور یقین محتوای اخلاقی این آموزش در تربیت دانش آموزان نقش به سزایی دارد.