سومین هم اندیشی سیاسی ائتلاف سبز در اهواز برگزار شد

نوشته شده توسط مسلم سلیمانی در وبلاگ شخصی جمعه دهم شهریور 1385

نماینده ائتلاف خود جوش سبز در بخش پایانی سخنان خود با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در جمع اعضای هیأت دولت گفت:

سخنان اخیر رهبر بزرگوار انقلاب اشاره به شرائط حساسی دارد که همه ما باید از دولت نهم حمایت کنیم اگر چه دولت نهم خود نیز باید این را بخواهد و در تعامل با نخبگان و کارآگاهان خیلی بیشتر از گذشته قدم جلو بگذارد....

باسمه تعالی

سومین هم اندیشی سیاسی ائتلاف سبز در اهواز برگزار شد.

     

سومین هم اندیشی سیاسی ائتلاف سبز به منظور ایجاد وحدت هر چه بیشتر بین قومیت ها و فرهنگ های بومی شب گذشته (8شهریور1385) در حسینه فاطمه الزهرا(س) کوی دولت آباد برگزار شد.

 

پس از قرائت تلوت آیاتی از قرآن مجید و مداحی به مناسبت تولد باسعادت آقا امام سجاد (ع) حجت الاسلام والمسلمین مسلم سلیمانی با توجه به سفارش امیرالمؤمنین(ع) به حسنین در خصوص وحدت به  ضرورت وحدت هر چه بیشتر بین قومیت ها پرداخت و اشاره کرد:

امام علی (ع) در این وصیت که در بستر شهادت آرمیده بود بعد از سفارش به تقوای الهی این ایه شریفه را متذکر می شود که: «واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا»

این نشان می دهد که راه رسیدن به تقوای الهی وحدت است که امام امت (ره) از بدو رهبری انقلاب( از سال1342) تا واپسین دقایق عمر شریفشان بیش از 2200 بار از وحدت کلمه سخن گفتند.

 

سلیمانی در بخش دیگری از صحبت های خود به عوامل وحدت اشاره کرد و افزود:

امیرالمؤمنین در خطبه 18 یکی از عوامل وحدت را «دین» می داند که بدیهی است منظور از دین ، دینی است که عاری از خرافه و با همه دقتهای فقاهتی و علمی است . که راه فهم دین اهل بیت (ع) است. که در این راستا مولود این مکتب ولایت فقیه است.که حلقه اتصال مردم به دین و نظام حکومتی است.

توجه به محدوده های جغرافیایی ، قانون اساسی ، قوانین موضوعه جاری ، و سند چشم انداز 20 ساله نظام جمهوری اسلامی هر کدام خود مؤلفه دیگری در وحدت بین قومیت هاست.

 

نماینده ائتلاف خود جوش سبز در بخش پایانی سخنان خود با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در جمع اعضای هیأت دولت گفت:

سخنان اخیر رهبر بزرگوار انقلاب اشاره به شرائط حساسی دارد که همه ما باید از دولت نهم حمایت کنیم اگر چه دولت نهم خود نیز باید این را بخواهد و در تعامل با نخبگان و کارآگاهان خیلی بیشتر از گذشته قدم جلو بگذارد.

 

وی افزود: نکاتی که در سخنان رهبر عزیز وجود دارد که عبارتند از :«تحقق اهداف اعلام شده ، در نظر گرفتن عدالت جغرافیایی و طبقاتی ، عدالت در جایگزین کردن مسؤلان ، ارزیابی ضعف و قوت بدون تعصب و مد نظر قرار دادن سند چشم اندار 20 ساله به عنوان یک میثاق ملی »نشان از شرایط حساسی دارد که دولت به تنهایی قادر به ایجاد آن نیست و باید بستری فراهم شود تا از توانمندی همه نیروها بهره برده شود.

 

در این هم اندیشی افراد زیادی به ارائه دیدگاههای خود در خصوص وحدت سیاسی بین نیروها پرداختند که می توان از آقایان : حجت الاسلام دکتر مرمضی ، شیخ کریم سبحانی ، دهکردی ، امید هلالی ، عبدالرضا سلیمانی ، سرکار خانم فرجوانی ، عبدالرحمن نیک سرشت و دکتر عبدالله محبی نام برد.

 

در پایان این هم اندیشی سردار دکتر عبد الله محبی نیز به ایراد سخن پرداخت . وی در خصوص این هم اندیشی گفت:

ما باید به دنبال راه کارهایی بگردیم که بتوانیم خوزستان را از بن بست در آوریم و یکی از مشکلات ما در حال حاضر این است که باید در انتخاب های آینده به دنبال افرادی بگردیم که هم توانمند باشند و هم شجاع . تا بتوانند با شهامت حقوق شهروندان را دنبال کند و از هیچ قدرتی هم نترسند.

 

وی با توجه به عدم سفر رئیس جمهور محترم به خوزستان یادآور شد:

اکثر مسئولین در خوزستان به دنبال آمدن احمدی نژاد به خوزستان نیستند. و به ایشان اطلاعات غلط می دهند که : خوزستان نا امن است. و تخم تفرقه را می پراکنند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...