ظهور بسیار نزدیک نیست!

باسمه تعالی

خدمت کلیه سروران و عزیزان خودم

در مردادماه سال 89 مقاله ای از اینجانب در سایت شیعه آنلاین و آفتاب نیوز منتشر شد که به نقد یک سایت افراطی (ظهور بسیار نزدیک است) پرداخت.

فیلم ظهور بسیار نزدیک است تنها بخشی از مطالب آن سایت بود که مستند سازی شد. لذا مطلب حاضر دوباره جهت استحضار تقدیم حضور می گردد. البته این مقاله با واکنشهای بسیار همراه بود که در قسمت پایانی یک جواب مفصل نیز آماده که چند روز بعداز این مقاله منتشر شده بود.

این مقاله با عنوان «ظهور بسیار نزدیک نیست» منعکس شد...

باسمه تعالی

ظهور بسیار نزدیک نیست!

در سایتی با آدرس www.u313.com مطالبی خواندم که واقعن به دور از هر گونه عقلانیت و شرعیت می باشد.

اینجانب تنها بخشی از مطالب آن سایت را نقادی می کنم ، باشد که دلسوزان نظام و علماء اعلام نسبت به دروغ پردازی های ارباب قدرت واکنش نشان داده تا افراد کم سواد ( از نظر اطلاعات دینی ) جامعه دچار انحراف و سردرگمی نشوند.

اما قبل از نقد لازم است به چند مورد اشاره کنم:

 

1- ظهور بسیار نزدیک است!

در لوگوی این سایت عبارت فوق نقش بسته است. اینها از کجا می دانند که «ظهور بسیار! نزدیک است»؟

اگر به محتوای نامه ی امام زمان ( عج) به شیخ مفید(1) نظر داشته باشید خواهید دید که امام زمان خطاب به این عالم بزرگ شیعی در قرن چهارم فرموده است که:

 

«نادانان و کم خردان شیعه و کسانی که بال پشه از دینداری آنان محکم تر است ما را می آزارند.

(قد اَذانا جهلاءُ الشیعةِ و حمَقاوُهم، و من دینُهُ و جناح البعوضَةِ ارجح مِنهُ)

 

فرجام کار شیعیان- به فضل احسان و نیکوکاری خداوند سبحان – تا ان زمان که از گناهان دوری گزینند پسندیده و نیکو خواهد بود.

(و العاقبة- بجمیل صنع الله سُبحانهُ – تکون حمیدةٌ لهم مااجتنبوا المنهی عنه مِنَ الذنُوبِ)

 

وقت ظهور:

ظهور فرج، بسته به اراده خداست وآنان که وقت تعیین می کنند دروغ می گویند

(و اما ظهور الفَرجِ، فانَّهُ الی الله یکذب الوقاتونَ)

 

نماز:

چه کرداری بهتر از نماز، بینی شیطان را به خاک می مالد؟

(فما ازغمَ انفَ الشیطان شی افضل مِن الصلاةِ)

 

حق و باطل:

خداوند ابا دارد از اینکه حق را نا تمام گذارد و باطل را از بین نبرد.

(ابی الله عزَّ و جل للحقَّ الا اتماماً و الباطلِ الا زهوقاً)

 

سخت شدن زمانه:

زمانه از کذشته سخت تر و دشوارتر شده است.

(فانَّ الزمانَ اصعبُ مِمّا کان)

 

آیا قید « بسیار نزدیک است» دروغ است؟

قطعن منظور از وقت دو چیز است یکی آنان که زمان خاص و مشخصی را بیان کنند مصداق این روایت هستند.

دوم : اگر طوری زمان را مطرح کنند که محدودیت آن برای مخاطب فهمیده شود این هم یک نوع مشخص کردن وقت است و این حدیث شامل او می شود.

به عبارتی وقتی مصداق شناسی می کنند ( که در این نقد بدان خواهم پرداخت) مخاطب فکر می کند که حداکثر تا یک سال دیگر آقا(عج) ظهور خواهند فرمود و این در حالی است که امام زمان نیز خودش از قریب الوقوع بودن ظهور طبق نامه ی فوق الذکر خبر ندارد. حال چگونه است افراد معلوم الحالی که سر تا پا تقصیر اند خبر دارند؟!

 

2- سایتی بی هویت:

 

در مراجعه به این سایت هیچگونه آدرس ، تلفن و یا نام نویسندگان مقالات درج نشده است. و صد تعجب از وزارت ارشاد و دستگاههای امنیتی که چگونه این سایت را رد یابی نکرده اند و فیلتر نشده است.

با نگاه ساده ای که به محتوای این سایت می شود انداخت در می یابیم که چه کسانی را به شدت می کوبند و از چه کسانی طرفداری می کنند. که همین می طلبد تا افرادی که در این سایت مورد تمجید قرار می گیرند سریعن اظهار نمایند که آیا این گفته ها را قبول دارند یا نه؟

دیگر اینکه این افراد با آنها مرتبط هستند یا نه؟

معلوم نیست هزینه های آن از کجا تأمین می شود!

 

3- مصداق سازی های عصر ظهور:

 

این سایت با قلم فرسایی های بسیار ( در حد چند صد صفحه مطلب) می خواهد ثابت کند که سید حسنی ، شعیب بن صالح ، سفیانی ، سید یمانی و... الآن زنده هستند و هر کدام مشغول تدارک کارهای خود است.

پس ما چند ماه بیشتر به ظهور امام زمان (عج) وقت نداریم!

این مصداق سازی ها کاملن غلط می باشد و آنقدر ناشیانه مطلب نوشته اند که بطلان آن به سادگی برای کسی که قدری با روایات مهدویت آشنائی دارد ، واضح است. ( در بخش نقد حتمن مستندات را بررسی می کنم).

در پایان این مقاله چند مطلبی که نقد شده است را عینن از همین سایت  بعد از زیرنویس جهت مطالعه بیشتر مخاطبان عزیز آورده تا با خواندن آن متوجه شود که ما گزینشی مطالب  آنها را نقد نکرده ایم در عین حال که اکثر مطالب آن باطل است.

 

مطالب را در دو بخش به شکل نقضی و حلی نقد می کنم:

 

بخش اول نقد:

در این بخش به شکل حلی ( بنا به گفته این سایت که «ظهور بسیار!نزدیک است» مطالب را نقادی می کنم:

فرض می گیریم تمام آنچه که شما نوشته اید صحیح است و همه ی مصادیق عصر ظهور الآن زنده اند و همان هائی هستند که شما نام برده اید نه کسان دیگر.

ما یک سلسله روایت داریم که اوضاع عصر قریب به ظهور را بیان می کند. امیدوارم آقایان و همه ی کسانی که مثل این کوته فکران می اندیشند به اشکالات این بخش جواب قانع کننده بدهند.

 

1- وضع زمامداران در آخرالزمان:

روایات زیادی به بیان صفات حاکمان و زمامداران قریب عصر ظهور اشاره دارد که از روایات فهمیده می شود ، سید حسنی ( سید هاشمی یا سید خراسانی) خود علیه زمامداران ظالم خروج می کند.

به بخشی از این روایات توجه بفرمائید:

 

الف: پیشوایانی گمراه و بدتر از دشمن خارجی و دجال بر امت اسلامی حاکم هستند.(2)

ب: آن پیشوایان سبب عقب ماندن جامعه هستند (3)

ج : افرادی بی خرد، ظالم و دروغگو هستند0(4)

د: خون مردم را می ریزند ، صورت هایشان مثل انسان است. ولی قلبشان مانند شیطان. در بین امت فساد می کنند.جلوی آزادی مردم را می گیرند. اموال مردم را به ناحق تصاحب می کنند.(5)

 

2- وضع مسلمانان در آخر الزمان:

 

الف: امت اسلامی به 73 فرقه تقسیم می شوند که یکی از آنها نجات می یابد و بقیه ی آنها اهل آتشند.(6)

ب: جو عمومی همواره اطاعت کورکورانه از پیشوایان است.(7)

ج: جو عمومی جو کفر است.(8)

د: مومن ضعیف شمرده می شود و فاسق و گنه کار مورد احترام. (9)

 

3- وضع اسلام در آخرالزمان:

 

الف: از اسلام جز اسمی باقی نمی ماند.(10)

ب: با اصول و احکام اسلام مخالفت می شود.و احکام اسلامی یکی پس از دیگری ترک می شود که آخرین آن نماز است. (11)

 

4- وضع قرآن در آخرالزمان:

 

الف: از قرآن جز خط و تلاوت چیزی باقی نمی ماند.(12)

ب: قراء قرآن افرادی سازش کار و فاسق هستند(13)

 

5- وضع مساجد در آخرالزمان:

 

از نظر ساختمان ،آباد ولی از نظر هدایت ، خراب است.(14)

 

6- وضع علما و دانشمندان در آخرالزمان:

 

الف: به وسیله ی دین دنیا طلبی می کنند.(15)

ب: علما منافق و دو رو می شوند.(16)

ج: فقهای آن زمان بدترین فقهای روی زمینند.چون اصل فتنه از آنها ناشی شده و به آنها بر می گردد.چون آنها تأئید کننده ی حکام ستمگرند.(17)

 

با توجه  به صحبت شما که « الآن در آستانه ظهور بسر می بریم و ظهور بسیار نزدیک است»  می بایست روایات فوق _ که تنها بخشی کوچک از مجموعه ی روایات عصر ظهور است _ محقق شده باشد.

 

شما چه پاسخی برای این روایات دارید؟ آیا محقق شده اند؟

 

من و هر شیعه ی معتدل ( نه افراطی و نه تفریطی ) اعتقاد داریم که باید به وظیفه دینی ، سیاسی ، اجتماعی و ... خود به خوبی عمل کرده و همواره منتظر ظهور باشیم و با رفتارمان زمینه ی ظهور حضرت را فراهم کنیم.

به نظر می رسد تا این روایات فوق بخواهد عملی شود سالها طول می کشد. شاید شرائط طوری شود که سرعتی بوجود آید و زمان کمتری سپری شود اما اینک جو عمومی جامعه کفر نیست. علما فاسد نیستند. حاکمان ما جائر نیستند. قرآن در مهجوریت نیست. اسلام در ایران « اسم » نیست بلکه همه در تلاشند که «رسم» آن نیز محقق شودو...

 

پس « ظهور بسیار نزدیک » نیست. زیرا خود امام زمان (عج) نیز نزدیک یا بسیار نزدیک بودن آن را نمی دانند.

 

بخش دوم نقد:

 

در این بخش استدلال را به شکل نقضی مطرح خواهم کرد.( تمام نقل قولهای آنان با رنگ آبی متمایز شده است)

 

1- ظهور منجی در زمان رهبری سید علی:

 

این سایت ( www.u313.com) تحت عنوان « آسید علی ، در زمان رهبری تو ؛ امام زمان ظهور خواهد کرد» از قول آقای حاجتی امام جمعه ی موقت اهواز آورده است:

« حجه الاسلام حاجتی به نقل از آقای محمدی گلپایگانی : حتی یکی از دوستان حضرت امام خمینی که چند ماه پیش نزد رهبر انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای حفظه الله ، مدرکی را در این رابطه به آقا فرموده بودند، آقا(امام خامنه ای ) به من ( یعنی به ری شهری) فرمودند:«این عبارت ، عین عبارت امام خامنه ای است و ناقل آن خود آقاست» : آقای ری شهری ، ایشون آمد پیش من و گفت : آسیدعلی عزیز در زمان رهبری تو ، حجه ابن الحسن العسگری ظهور خواهد کرد»

 

اشکال:

اولن: یکی از دوستان چه کسی است؟

آیا نقل از یک آدم مجهول الهویه درست است؟

 

دومن: اگر اینگونه باشد چرا خود امام زمان نمی فرمایند و یا سفیری نمی فرستند؟

 

در مطلب دیگری به نقل از این عزیز( باید ببینیم این نقل قولها درست است و آقای حاجتی این مطالب را قبول دارند؟) آورده است:

« علامه طباطبایی فرمود: این انقلاب متصل می شود به انقلاب جهانی امام زمان علیه السلام-علامه ، علامه طباطبایی این حرف را میزنه ها»

اشکال:

این نقل قولهای شفاهی و بدون سند ارزش ندارد. در ضمن اگر علامه این اعتقاد را داشت نمی بایست در تألیفات خود و یا حد اقل در تفسیر قرآن حول یکی از 120 آیه ای که در خصوص امام زمان (عج) می باشد ، مطلبی شبیه به این را می فرمود؟

 

در مطلب دیگر آورده است:

« روزهای اول انقلاب که امام به قم آمده بودند و چند روزی از آمدن ایشان نمیگذشت، ایشان(علامه طباطبایی) را در خواب دیدم ، در آنحال به ایشان در خواب گفتم که استنباط من این است که ظهور امام زمان نزدیک است؛ ایشان به شدت گریه کردند و سرشان را به علامت تایید مطلب من تکان دادند»

 

اشکال: طبق کدام استدلال خواب حجت است؟

نوعن مطالبی که در این سایت آورده شده یا مستند آن روایت شفاهی است ، یا ناقل آن مجهول است و یا کالبد شکافی یک خواب است که هیچکدام ارزش علمی و استناد ندارد.

 

2- پیش بینی شهید اندرزگو!

 

این سایت در یک مطلب جداگانه دیگری با عنوان « پیش بینی شهید اندرزگو چند سال قبل از انقلاب، مبنی بر رهبری یک سید علی بعد از امام خمینی» مطالبی را گفته است که با هم مرور می کنیم:

 

در این مطلب به نقل قول از آقای علیرضا پناهیان آورده است که:

«ابوترابی مرید اندرزگو بود، شهید اندرزگو قبل از اینکه به شهادت برسه به خانمش گفته بود: من میدونم که این انقلاب پیروز میشه و امام بر میگرده به ایران(اون موقع خبر برگشتن امام خبر عجیبی بود، تا یکماه قبل برگشتن امام هم این خبر عجیب بود)

خانمش ظاهرا از ظهور سوال میکنه ، اما شهید اندرزگو میگه نه، امام به ظهور نمی رسه؛ اما بعد او یک سید روحانی، زمام امور را بدست میگیره به اسم سید علی، خانمش میگه حتما تویی؟(اسم کوچک شهید اندرزگو ، سیدعلی بود) ایشون میگن نه، من قبل از اینکه امام بیاد شهید میشم ؛ او یک فرد دیگه است»

 

اشکال:

اولن یک نقل قول شفاهی است سندی ندارد. ثانین فرضن که یک شهید بزرگواری مثل شهید اندرزگو چنین حرفی زده باشد، کجای حرف یک نفر حجت شرعی خواهد بود. مسائل این چنین با نقل قول اثبات نمی شود تنها اگر مدرکی از قرآن ، اجماع ، سیره و یا عقل باشد می تواند مثبت اینگونه موضوعاتی شود.

ثالثن ایشان باشک می گوید: خانمش ظاهرن از ظهور سوال می کند.این چگونه استدلالی است که مبنای آن بر اساس شک است؟

 

3- بررسی بخشی از تحولات ظهور در بیان یک حدیث مهم:

 

در مطلبی که با عنوان « بررسی بخشی از تحولات ظهور در بیان یک حدیث مهم» در این سایت آمده است ، اشکالات عدیده و فراوانی وجود دارد که رسیدگی به همه ی آنها به درازا می انجامد. و ما فقط بخشی از آن را آورده و نقد می کنیم:

« در خوزستان با یک سید موسوی بیعت می شود! روایت زیر یکی از روایات پرمحتوی عصر ظهور است  که از حضرت رسول(ص) نقل شده است : رسول اکرم (ص)می فرمایند: سپاهیان خراسان به حرکت در می‌آیند شعیب ‌بن صالح تمیمی در طالقان به آنان می‌پیوند ، در خوزستان با یک سید موسوی بیعت می شود، پرچمی برای چماقداران کرد فراهم می‌گردد، عرب‌ها بر سرزمین ارمنی‌ها و سیکلوبها غلبه می‌کند و هِرقَل (آسیای صغیر) در برابر فرماندهان سفیانی تسلیم می‌شود.      الزام الناصب ص 213 ، بشاره الاسلام ص 73 و .....  »

 

اشکال:

اولن نام نویسنده معلوم نیست.

ثانین اینجانب با مراجعه به آدرسهای گفته شده ( الزام الناصب نوشته ی شیخ علی حائری یزدی ؛ مکتبه الرضی ، قم؛ 1362 ه ش + بشاره الاسلام نوشته ی سید مصطفی آل السید حیدر کاظمی ؛ بیروت ، دار الکتاب الاسلامی ، 1412 ه ق) حدیثی با این مضمون نیافتم. در عین حال در کتب معتبر دیگر نظیر بحار الانوار و معجم احادیث الام المهدی (عج) هم نیافتم.

شاید نسخه ای در اختیار آقایان باشد که من نتوانستم بیابم اما یک نکته حائز اهمیت است. اگر این روایت از نظر سندی ارزش می داشت احتمال قریب به یقین می بایست در یکی از کتب اربعه باشد.پس یک روایت بدون متن عربی و بررسی سلسله سند آن ، نمی تواند مستمسک خوبی باشد.

چگونه نویسنده به خود اجازه می دهد بخشی از تحولات ظهور را در یک حدیث مهم! بیان کند اما هیچگونه بحث روائی پیرامون آن نداشته باشد. مضافن به اینکه در آدرسهای داده شده نیز اثری یافت نمی شود.

 

در دیگر قسمتهای این یادداشت آمده است:

« آنچه مشخص است حرکت لشگر سید خراسانی به سمت عراق در عصر کنونی ... ظاهرا روایات شریف پیوستن شعیب و سید خراسانی به لشگر ایران  که به سمت عراق عازم است  را  در منطقه طالقان می دانند... بدون شک و به اذعان اکثر کارشناسان و پیش بینی روایات این رویارویی بزودی رخ خواهد داد...»

 

اشکال:

اولن فعلن رابطه ایران و عراق خوب است و به نظر می رسد تا سالها مشکلی بوجود نیاید ( این تفسیر به درد زمان دفاع مقدس می خورد که خیلی ها همان موقع سعی داشتند ثابت کنند که امام (ره) همان سید حسنی _خراسانی _ است. و در آن ایام بازار گرمی داشت.

 

ثانین این قید « بدون شک » را طبق چه مبنای عقلی و شرعی استنباط می کنید؟ و می گوئید که این رویاروئی به زودی رخ خواهد داد؟

 

در این یادداشت به سید خراسانی و شعیب بن صالح اشاره می رود که:

« سید خراسانی در ابتدا بواسطه عدم فرمانبردای یاران خود غریب و تنها و ضعیف است ... اما همانگونه که عرض شد با آمدن دکتر احمدی نژاد ، شعیب قهرمان ، سید خراسانی هم از غربت درآمد و این همان پایین امدن از کوه تنهایی و غربت با عزت و شکوه است».

 

اشکال:

اولن مقام معظم رهبری با داشتن حد اقل 13 میلیون نفر بسیجی و جان برکف هیچگاه تنها نبوده اند. البته گاهی جو عمومی قدری ناملایم بود اما این به معنی انزوا و غربت نیست.

ثانین جناب دکتر محمود احمدی نژاد نمی تواند شعیب بن صالح باشد. زیرا شعیب یک عرب تبار از طائفه بنی تمیم است. و اصل و نسب اقای احمدی نژاد خلاف این را ثابت می کند.

در خصوص صفات شعیب بن صالح تمیمی در روایات داریم که:

« جوانی است از شهر ری ، گندم گون ، لاغر ، دارای محاسن کم پشت ، صاحب بصیرت و یقین ، از جنگ آوران نام آور و ممتاز ، مردی شکست ناپذیر...»(18)

حد اقل دو شرط در این صفات بطور یقین در آقای احمدی نژاد نیست و آن هم جوانی و جنگ آور نامی.

اینکه بگویند فلانی چست و چابک است یعنی جوان ؛ در واقع مقایسه کردن « کش شلوار و سکان هواپیماست» و تفسیر برخلاف نص صریح است که نیازمند قرینه است.

البته در روایات صفات دیگری هم برای شعیب گفته شده است.

درخصوص مدیریت ، تدبیر و بصیرت نیز خیلی از صاحبان نظر بر آقای احمدی نژاد اشکال دارند.

 

سید موسوی در این یادداشت:

« آنچه روشن است این است که او مانند سید خراسانی و شعیب فرد آنچنان برجسته و مهمی نیست و حرکت و جریان خاصی را رهبری نمی کند، و در روایات شریف حرکت و عمل مهمی از او گزارش نشده است ، تنها روایتی که از او در دست است همان روایت فوق الذکر است که بیان می دارد در منطقه خوزستان با این سید موسوی بیعت می شود ... با توجه به اینکه ما یقین داریم که در آستانه ظهور قرار داریم و اکثریت قریب به اتفاق شخصیتهای عصر ظهور ، حی و حاضر هستند.... با دقت در روایت فوق روشن می شود که این سید موسوی باید عالم دینی سرشناس و برجسته ای باشد ... »

 

اشکال:

اولن از آنجائی که دروغگو کم حافظه است در همین یادداشت جائی می گوید این سید موسوی « آدم برجسته و مهمی نیست» و چند سطر بعد می گوید : « این سید موسوی باید عالم دینی سرشناس و برجسته ای باشد» .

ثانین شما از کجا یقین دارید که در آستانه ی ظهور هستید که خود آقا امام زمان (عج) هم خبر ندارد؟!

 

در یک اطلاعیه خواسته می شود که نماز بخوانند:

« لذا ما به عزیزان مخصوصا عزیزان گروه مبشران ظهور پیشنهاد می کنیم برای حصول این هدف به بهترین وجهی دو رکعت نماز ما بین نماز مغرب و عشای هر روزی به نیت سلامتی و تعجیل در فرج  امام زمان(عج) خوانده شود.»

 

اشکال:

این نماز بدعت است ( ادخال ما فی الدین و لیس فی الدین) و در کتب معتبره چنین نمازی دیده نمی شود.

 

با قدری تأمل در اینگونه مطالبی که شاید بضی ها با نیت خیر منعکس می کنند در می یابیم که این مطالب فقط باعث می شود که بهانه به دست دشمنان بدهیم تا ما را به چالش بکشانند.

 

اما از طرفی برنامه ی سازمان دهی شده ی حجتیه ای های مدرن برای انحراف در دین را نباید فراموش کرد.

 

جا دارد تا در فرصتی جدا گانه به شکل مشروح به سابقه ی انجمن حجتیه ، تاکتیک رفتاری آنها در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب را با هم مرور کرده و چهره ی پشت پرده ی آنها را برای مردم بنمایانیم.

اما قبل از آن از علما بزرگوار و منتظران واقعی اقا امام زمان ارواحنا لتراب مقدمه الفداه می خواهم که خود ابتکار مباحث مهدویت را بدست گرفته و از نفوذ این افراد در دل شیعیان خوب و در عین حال از نظر دینی کم اطلاع را بگیرند.

 

فعلن همین مقدار عرض می کنم که حجتیه ای ها در 15 سال اخیر توانستند خود را در مراکز قدرت وارد کرده و حتی از بودجه و امکانات دولتی نیز بهره ببرند.(کالبد شکافی این جریان برای فرصتی دیگر)

 

والسلام علی من اتبع الهدی

مسلم سلیمانی

[email protected]

 

 

 

 

زیرنویس:

1) شیخ مفید در 11 ذی القعده سال 336 هـ.ق تقریبا 7 سال بعد از غیبت کبری در سویقة ابن بصری از توابع عکبری شمال بغداد چشم به جهان گشود و در دامان پدر ومادری عاشق و دلباخته به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت پرورش یافت.

و افرادی که شیخ مفید را درک کرده اند در سیمای ظاهری او چنین گفته اند:

(شخص لاغر اندام و میان قامت و گندم گون بود)

او با 5 واسطه نسبش به(سعید بن جبیر) می رسد که از شاگردان و پیروان امام چهارم بوده که با دریافت معارف از محضر امام سجاد(ع) دانشمندی بزرگ گردیده و در علم تفسیر قرآن چنان گشت که گفته اند: او نخستین کسی است که در(علم تفسیر) کتاب نوشته است.

شیخ مفید اوضاع زمان خویش را در مسیری منحرف از فرهنگ اصیل اسلام می دید او با جامعه ای روبرو بود که نسل جوانش دچار انحرافهای فکری و اخلاقی واقع شده بودند و هر کس در گوشه ای ادعای اصلاح جامعه و هدایت آنان را به سوی حق و حقیقت می کرد و بعضی از طریق حکمت هندی و فلسفه یونان و بعضی از طرق عارف و سوفی و خانگاه دار و... مکتبهای فاسد را تبلیغ می کردند و اسلام را با زنگار و جهل و گمراهی و سیاهی انحرافات خود را می پوشاندند و بدعت ها را به جای سنت صحیح به مردم می رساندند.

به همین دلیل شیخ مفید مرد بلند همت با تلاش و کوشش طاقت فرسا و ایمان محکم دست به قیام بزرگی زد و با تألیف و تدریس و تربیت شاگردان و حضور در مجالس و محافل مخالفیت برای مناظره، معارف حقه را به مردم می رساند و آنان را از انحرافات و بدعت ها نجات داده و به سوی ولایت و امامت دعوت می کرد که این امر مایه سربلندی شیعیان نیز شد تا آنجا که فرقه های بسیار زیادی به دست او هدایت یافتند و شاگردان بسیاری از فرق و مذاهب مختلف از محضرش بهره مند شدند بدین جهت است که ابن کثیر می نویسد: بسیاری از دانشمندان فرقه های مختلف در مجلس او حاضر می شدند.

شمع وجود شیخ مفید از جهات مختلف سود مند بود و حضرت بقیة الله(عج) او را ملقب به«مفید» گردانید و حقاً او برای شیعیان و دیگران مفید بود جون مفید یعنی سودمند برای امام زمان(عج) و آموزنده و فایده رسان برای دیگران تا جای که نام این بزرگ مرد و نابغه اسلامی سر تا سر اسلام را فرا گرفت و از خراسان و ماورا النهر و اندلس به سویش مکاتبه می کردند و از وجودش بهره می بردندو مشکلاتشان حل می شد.

به طوری که صاحب کتاب روضات الجنات می نویسد: پس از مفید کسی به نام (مفید) شهرت نیافته است و باید گفت لقب مفید ویژه اوست.

شیخ مفید در تمام فنون معموله عصر، ید طولی و اطلاع وافی و کافی داشته و مخصوصا در علم کلام و مناظره مهارتی به سزا داشته چنانکه او را بزرگ متکلمان شیعه و رئیس آنها شمرده اند.

مناظرات او با عده ای از بزرگان اهل سنت مشهور است به ویپزه با قاضی عبدالجبار معتزلی که چون عاجز از جواب وی شده او را به جای خود نشانیده و او را به عنوان مفید شناخته و به(انت مفید حقاً) خطاب کرده و (عضد الدوله دیلمی) که از این معنی باخبر شده برای اظهار قدردانی از مقام علمی وی یک غلام و یک جبه و یک دستار و یک مرکب خاص با زین و لجام زرین و صد دینار زر به وی بخشید و قرار گذاشت روزی 10 من نان و 5 من گوشت به حضار مجلس او که محض استفاده حاضر می شوند داده شود.

و نیز هنگامی که با علی بن عیسی رمانی مناظره کرد و به او غالب شد و رمانی از مایه علمی وی با خبر گردید، توصیه و تمجیدی که حاکی از مقام علمی و اهمیت معظم له بوده به استادش ابوعبدالله جعل نوشته و او را در نامه به مفید ملقب ساخته. مجملاً به اندازه ای در خذلان و بی چارگی اهل سنت می کوشید که وقتی شیخ ابوالقاسم خفاف معروف به(ابن النقیب) از رحلت او باخبر شد بی اندازه خوشحال گردیده دستور داد خانه اش را تزئین کرده و آن روز را عید گرفته و به عنوان تهنیت و مبارک باد جلوس کرد و گفت: اینک مرگ برمن گواراست و کسی که پس از درگذشت شیخ مفید موفق شد که حائز مقام او شود و با متکلمان سنی مبارزه کند و آنها را منکوب سازد(ابویعلی محمد بن حسن جعفر) است که به نوشته علامه، خلیفه شیخ مفید و جانشین او و متکلم فقیه و حائز مقام فقه وکلام بوده است.

 

2) معجم احادیث الامام المهدی ج 1 ص 33-34

3) همان ص36

4) همان ص 23

5) همان ج2 ص 531

6) همان ج 1 ص 39

7) همان ج 2 ص133

8) همان ص 87

9) همان ص 46

10) همان ص 44

11) همان ص 22

12) همان ص 44

13) همان ص26و39

14) همان ص 44

15) همان ص 100

16) همان ص 39

17) همان ص 44

18) همان ج 1 ص 398 و399

 

 

 

 

 

 

 

 

آسید علی ، در زمان رهبری تو ؛ امام زمان ظهور خواهد کرد! + فایل صوتی     

چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۹ ساعت ۲۲:۰۱ 

حجه الاسلام حاجتی به نقل از آقای محمدی گلپایگانی : حتی یکی از دوستان حضرت امام خمینی که چند ماه پیش نزد رهبر انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای حفظه الله ، مدرکی را در این رابطه به آقا فرموده بودند، آقا(امام خامنه ای ) به من ( یعنی به ری شهری) فرمودند:«این عبارت ، عین عبارت امام خامنه ای است و ناقل آن خود آقاست» : آقای ری شهری ، ایشون آمد پیش من و گفت : آسیدعلی عزیز در زمان رهبری تو ، حجه ابن الحسن العسگری ظهور خواهد کرد.......    

 

مستند اول: حجه الاسلام حاجتی(امام جمعه اهواز) به نقل از آقای ری شهری:

 

آذربایجان غربی خدمت علما و ائمه جمعه بودم، یکی از علمای سلماس اومد پیش من و گفت:اول انقلاب علامه طباطبایی را در مرکز قم ( میدان شهدا) دیدم که داشت به سمت منزل امام خمینی می رفت، به علامه گفتم: این انقلاب را چگونه می بینید:

 

علامه طباطبایی فرمود: این انقلاب متصل می شود به انقلاب جهانی امام زمان علیه السلام-علامه ، علامه طباطبایی این حرف را میزنه ها

 

روزهای اول انقلاب که امام به قم آمده بودند و چند روزی از آمدن ایشان نمیگذشت، ایشان(علامه طباطبایی) را در خواب دیدم ، در آنحال به ایشان در خواب گفتم که استنباط من این است که ظهور امام زمان نزدیک است؛ ایشان به شدت گریه کردند و سرشان را به علامت تایید مطلب من تکان دادند

تعدادی از اهل معرفت هم همین واقعه را تایید میکنند..

 

حتی یکی از دوستان حضرت امام خمینی که چند ماه پیش نزد رهبر انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای حفظه الله ، مدرکی را در این رابطه به آقا فرموده بودند، آقا(امام خامنه ای ) به من ( یعنی به ری شهری) فرمودند:«این عبارت ، عین عبارت امام خامنه ای است و ناقل آن خود آقاست» : آقای ری شهری ، ایشون آمد پیش من و گفت : آقای سیدعلی عزیز در زمان رهبری تو ، حجه ابن الحسن العسگری ظهور خواهد کرد.......

 

حجه الاسلام حاجتی به نقل از آقای محمدی گلپایگانی:

 

بارها و بارها این پیام به ما رسیده است از افراد مختلف که در خواب و مکاشفه ؛ امام زمان میفرمایند: ما سید علی را تنها نخواهیم گذاشت....

 

عزیزان اهل بصیرت چیزهایی را می فهمند که دیگران نمی فهمند...

 

آقای رودکی که الان نماینده مجلس هست میگفت: یه زمانی همراه با فرماندهان سپاه خدمت آیت الله اراکی(ره ) رسیدیم، ایشون فرمود: مردم آمریکا زودتر از سایر ملل به قدرت مافوق بشری حجه ابن الحسن پی خواهند برد...

 

کجا را می دیده این مرد ؟ از کجا صحبت میکرده ایشون؟ من نمیدونم..

 

هرکسی را نتواند گفت که صاحب نظر است..

عشق بازی دگر و نفس پرستی دگر است...

نه هر آنچه چشم ببیند سیاه است و سفید

یا سپیدی ز سیاهی بشناسد بصر است...

یه کسی باید این جملات را بگه که این چیزها را می دیده

 

 

 

 

-----------------------------------------------------------------------

 

مستند دوم:پیش بینی شهید اندرزگو چند سال قبل از انقلاب، مبنی بر رهبری یک سید علی بعد از امام خمینی!!!

 

راوی: استاد پناهیان

 

خاطره است دیگه دارم برای دلهای نورانی میگم؛ استدلال نیست برای دلهای کورانی !!!!! احساس قشنگیه برای دلهای نورانی

شهید اندرزگو میدونید کیه؟ انسان بسیار زاهد، بسیار مجاهد، بسیار عارف، بسیار خوب ، بسیار قوی

آقای ابوترابی را چه طوری میشناسید؟ اسوه ای بود در دفاع مقدس که بی نظیره، خیلی از شهدای ما به گرد پای این شخصیت بزرگ نمیرسن

یه خوبی به من گفت که ابوترابی از کسانی هست که پای ظهور حضرت دوباره بر میگرده!!!گفتم حقشه ، فوق العاده است آقای ابوترابی و شخصیت بی نظیری داره؛ مرحوم شد ، آزاده بود

ابوترابی مرید شهید اندرزگو بود؛ ببین دیگه اندرزگو کی بوده!!

شهید چمران با آقای ابوترابی آشنا شد ، یکماه بعد آشنایی شون ،آقای ابوترابی اسیر شد؛ از اون به بعد شهید چمران هرجا می رفت دوتا عکس در اتاقش می زد یکی عکس امام خمینی ، یکی عکس ابوترابی!!!!

شهید چمران ، عاشق ابوترابی بود، و همیشه میگفت من چرا ایشون را دیر پیدا کردم، با اینکه شهید چمران از نظر سنی ، بزرگتر از ابوترابی بود!!!!!

ابوترابی مرید اندرزگو بود، شهید اندرزگو قبل از اینکه به شهادت برسه به خانمش گفته بود: من میدونم که این انقلاب پیروز میشه و امام بر میگرده به ایران(اون موقع خبر برگشتن امام خبر عجیبی بود، تا یکماه قبل برگشتن امام هم این خبر عجیب بود)

خانمش ظاهرا از ظهور سوال میکنه ، اما شهید اندرزگو میگه نه، امام به ظهور نمی رسه؛ اما بعد او یک سید روحانی، زمام امور را بدست میگیره به اسم سید علی، خانمش میگه حتما تویی؟(اسم کوچک شهید اندرزگو ، سیدعلی بود) ایشون میگن نه، من قبل از اینکه امام بیاد شهید میشم ؛ او یک فرد دیگه است.....

 

این فایل صوتی را از اینجا دانلود کنید

 

 

 

بررسی بخشی از تحولات ظهور در بیان یک حدیث مهم

پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۲۴ 

در خوزستان با یک سید موسوی بیعت می شود! روایت زیر یکی از روایات پرمحتوی عصر ظهور است  که از حضرت رسول(ص) نقل شده است : رسول اکرم (ص)می فرمایند: سپاهیان خراسان به حرکت در می‌آیند شعیب ‌بن صالح تمیمی در طالقان به آنان می‌پیوند ، در خوزستان با یک سید موسوی بیعت می شود، پرچمی برای چماقداران کرد فراهم می‌گردد، عرب‌ها بر سرزمین ارمنی‌ها و سیکلوبها غلبه می‌کند و هِرقَل (آسیای صغیر) در برابر فرماندهان سفیانی تسلیم می‌شود.      الزام الناصب ص 213 ، بشاره الاسلام ص 73 و ..... 

 

نکات مهمی در این حدیث وجود دارد : چرا شعیب بن صالح در طالقان به لشگر سید خراسانی ملحق می شود؟ سید موسوی که در خوزستان با او بیعت می شود ، کیست ؟ منظور از فراهم شدن پرچم برای چماقداران کرد چیست؟ آسیای صغیر کجاست؟ سیکلوبها چه کسانی هستند و آیا این وقایع می تواند ارتباطی با هم داشته باشد؟

 

شعیب ‌بن صالح تمیمی در طالقان به آنان می‌پیوند!

 

اما در مورد این مسئله که چرا روایات شریف بیان می دارند که شعیب در طالقان به لشگر خراسان ملحق می شود در حالی که شعیب فرمانده سپاه سید خراسانی است و روایات محل خروج او را از تهران(ری) می دانند!

 

نام بردن از طالقان به چه معناست؟ آیا منظور می تواند همان منطقه تهران و ری باشد در اینصورت چرا کلمه طالقان به کار رفته است و مستقیما همان ری به کار نرفته است ؟

 

 آنچه مشخص است حرکت لشگر سید خراسانی به سمت عراق در عصر کنونی به علت وجود ماهواره های جاسوسی و راههای گوناگون مطلع شدن دشمن باید بصورت کاملاً پیچیده و مخفیانه و دور از نگاه دشمن صورت گیرد ، همچنین به طریق اولی برای حفاظت از حملات موشکی و هوایی ، پیوستن رهبران حرکت به سپاه  باید کاملاً مخفی و دور از نگاه دشمن باشد.

 

این روایت شریف ، پیوستن شعیب به این سپاه را از طالقان می داند  و همچنین روایت دیگری داریم که بیان می کند سید خراسانی در ابتدا با ضعف (شاید به علت حملات دشمن ) به کوهی پناه می برد و سپس بعد از مدتی با شکوه فراوان از آن پایین می آید ، (شاید بعد از فرود از کوه با شکوهی فراوان در میان لشگریان خود قرار می گیرد که کامل سلیمان مولف روزگار رهایی (ص 1041) اعتقاد دارد این کوهها ، کوههای طالقان است ) ، ظاهرا روایات شریف پیوستن شعیب و سید خراسانی به لشگر ایران  که به سمت عراق عازم است  را  در منطقه طالقان می دانند.

 

البته در این مسئله جای بحث وجود دارد که آیا منظور از طالقان همین طالقان امروزی است و یا منظور مناطق اطراف نیز می باشد که شامل تهران نیز می شود.

 

البته این احتمال که منظور از طالقان ، طالقان و مناطق حومه که شامل تهران و قم نیز می شود ، باشد ، بیشتر است ، زیرا روایات شریف بخش مهمی از یاران امام زمان(عج) را از این منطقه می دانند(http://www.barikan.ir/advent.aspx)( که اگر طالقان را بخواهیم مختص در شهر یا منطقه کوچک طالقان کنیم به نتیجه درستی نمی رسیم در حالی که اگر مناطق حومه که شامل تهران و قم و شهرهای اطراف می شود را نیز در نظر بگیریم این حدیث کاملا صحیح به نظر می رسد.

 

رسول الله(ص) (در وصف سید خراسانی) : چهره اش چون دینار گرد و گلگون ، دندانهایش چون شانه منظم و براق ، شمشیرش چون شعله های آتش برنده و خانمانسوز است ، با خواری(ضعف) به کوه پناه می برد و با شکوه فراوان از آن سرازیر میشود " 

 

غیبت نعمانی ص 130 ، الزام الناصب ص 55 و ...

 

آیا این احتمال وجود دارد که در هنگام خروج ، سید خراسانی برای در امان ماندن از حملات هوایی شدید دشمن  به صورت مخفی به کوهی پناهنده شود؟ در این مورد نمی توان دقیقا اظهار نظری کرد ولی روایتی که گذشت این موضوع را بیان می دارد که سید خراسانی با ضعف به کوهی پناه می برد و با شکوه فراوان از آن پایین می آیدد. آنچه مسلم است خروج سید خراسانی در فضایی آرام نخواهد بود و فضای متشنج و درگیری شدیدی رخ خواهد داد ، که در آن به اعتقاد علامه کورانی نویسند کتاب ارزشمند عصر ظهور ، ممکن است گروههایی از معارضان و آشوبگران ایرانی همدست با دشمنان خارجی نیز وجود داشته باشند که البته ممکن است این تحرکات و فشار نظامی به صورت همزمان و هماهنگ از داخل و خارج آغاز گردد.

 

برای آغاز درگیری ایران و دشمنان نمی توان زمان دقیقی را تعیین کرد اما بدون شک و به اذعان اکثر کارشناسان و پیش بینی روایات این رویارویی بزودی رخ خواهد داد ، آنچه روشن است این است که دشمن با توجه به اطلاع از قدرت بالای نیروی زمینی ایران به هیچ وجه قادر به حمله زمینی نیست و می کوشد تا این ضعف خود را با حملات موشکی و هوایی و دریایی جبران کند. هرچند ایران فرصت چندانی به دشمن برای حماقت نخواهد داد.

 

آنچه به دست می آید این است که  ممکن است در ابتدای حرکت سپاه ایران به سمت عراق به خاطر تحرکات نظامی دشمن و البته مخفی ماندن حرکت سپاه مخصوصاً رهبران آن از دید جاسوسان دشمن و شاید معارضان و آشوبگران داخلی، پیوستن سید خراسانی و شعیب در خفا و در میانه راه باشد چون حرکت شفاف و واضح در روز روشن می تواند حملات موشکی و هوایی خطرناکی را در پی داشته باشد.

 

روایاتی داریم که بیان می دارند نیروهای ایرانی قبل از ورود به عراق در منطقه کوه سفید نزدیک اهواز  مستقر خواهند شد.

 

تجمّع انبوه مردم ایران در جنوب این کشور، در منطقه « کوه سفید» نزدیک شهر اهواز و تحت رهبری سید خراسانی است. و امام زمان (عج) بعد از آزاد سازی کشور حجاز متوجه این منطقه شده و با یاران خراسانی و لشکریان او ملاقات می نماید و در همان جا بین این نیروها به رهبری آن حضرت و بین نیروهای سفیانی جنگ سختی در میگیرد.

احتمال دارد که این نبرد و رویاروئی با نیروی دریائی رومیانی باشد که از سفیانی حمایت می کنند.            

 

عصر ظهور – ایرانیان و آغاز زمینه سازی برای ظهور – ص 269

 

منطقه کوه سفید اهواز ، بنا بر برخی روایات این مکان محل استقرار نیروهای سید خراسانی خواهد بود.

 

 

 

به احتمال قوی نیروی دریایی دشمنان در حوادث قبل و هنگام ظهور نقشی مهم را  بازی خواهند کرد!

 

البته در مورد حدیث فوق که بیان می دارد سید خراسانی با ضعف و ذلت به کوهی پناه می برد و سپس با عزت و شکوه از آن پایین می آید ، تعبیری هم می تواند وجود داشت باشد و آن هم این است که ما باطن و حقیقت قضیه را در نظر بگیریم . مراد از پناه بردن به کوه  با ضعف می تواند نماد تنهایی و غربت باشد بدین صورت که سید خراسانی در ابتدا بواسطه عدم فرمانبردای یاران خود غریب و تنها و ضعیف است (همان گونه که به اذعان مخالفان تا سال 84 رهبری عزیز اینگونه بود چه در 8 سال هاشمی و چه 8 سال خاتمی که فائزه رفسنجانی هم در یک صحبتی به این موضوع اشاره دارد که ایشان تا قبل از آمده احمدی نژاد رهبر نبود و قدرت رهبری نداشت و بعد از آمدن احمدی نژاد بود که قدرت و تسلط پیدا کرد) ، اما همانگونه که عرض شد با آمدن دکتر احمدی نژاد ، شعیب قهرمان ، سید خراسانی هم از غربت درآمد و این همان پایین امدن از کوه تنهایی و غربت با عزت و شکوه است.

 

 در خوزستان با یک سید موسوی بیعت می شود!

 

سئوال دوم این است که این سید موسوی مورد اشاره روایت چه کسی می تواند باشد؟

 

آنچه روشن است این است که او مانند سید خراسانی و شعیب فرد آنچنان برجسته و مهمی نیست و حرکت و جریان خاصی را رهبری نمی کند، و در روایات شریف حرکت و عمل مهمی از او گزارش نشده است ، تنها روایتی که از او در دست است همان روایت فوق الذکر است که بیان می دارد در منطقه خوزستان با این سید موسوی بیعت می شود ، با توجه به اینکه ما یقین داریم که در آستانه ظهور قرار داریم و اکثریت قریب به اتفاق شخصیتهای عصر ظهور ، حی و حاضر هستند ، فلذا این سید موسوی مورد اشاره نیز در عصر حاضر باید در منطقه خوزستان وجود داشته باشد ، زیرا بیعت مردمی اکثراً در چنین فضایی و شرایطی می باشد ، از طرف دیگر به احتمال قریب به یقین این سید موسوی از طرفداران سید خراسانی و یا نماینده اوست زیرا حرکت او حرکتی بر خلاف حرکت سید خراسانی نیست و درگیری از او با سپاه سید خراسانی گزارش نشده است ، در حالی که برخی روایتها از حضور نیروهای سید خراسانی در کوه سفید اهواز خبر می دهند که ممکن است همین افراد بیعت کننده با سید موسوی باشند که همان یاران سید خراسانی شمرده شده اند و یا حرکت سپاه سید خراسانی از مسیر کوه سفید اهواز به سمت عراق انجام پذیرد.

 

با دقت در روایت فوق روشن می شود که این سید موسوی باید عالم دینی سرشناس و برجسته ای باشد و این بیعت نیز می تواند علاوه بر بیعت با خود سید موسوی بیعتی با فرد دیگری مانند سید خراسانی باشد که سید موسوی به نمایندگی از او از مردم بیعت می گیرد همچنانکه عدم درگیری او به سپاه سید خراسانی و همچنین حضور سپاه سید خراسانی در کوه سفید اهواز موید همین مطلب است.

 

اما این سید موسوی چه کسی می تواند باشد؟

 

 با جستجویی مختصر درمی یابیم که این احتمال که این سید موسوی همان نماینده سید خراسانی در منطقه خوزستان باشد بسیار قوی است ، یعنی آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری نماینده مقام معظم رهبری در استان خوزستان و امام جمعه اهوا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...